EHİL Mİ ZİYALAR?

     
         Hepimizin yaşanmışlıklarında güzel ve acı anılar var Münü. Anlatsa efsane yazsa roman olur. Böyle diyordu bir Yeşilçam'da ki jön. Gerçekten de, gerçek olma payı çok yüksek bu sözün. Anadolu'nun genlerine işlemiş olan bu yaşanmışlıkları anlatma arzusu, eğitimle taçlandırılabilseydi vatanın her metrekaresinden sanatçı fışkırırdı.
         Herhangi bir göz kusuru olmayan her insan üç boyutlu görme yetisine sahiptir. Kabul edelim üç boyutta yaşadığımız şeyleri beş boyutta yaşamışcasına anlatıyor ve mübalağa sanatını tam yerinde kullanıyoruz. Kabul ediyorsunuz değil mi? Uzaklara gitmeye gerek yok her on arkadaşımızdan birisi Ziya olarak adlandırdığımız hayali uçuşlara sahiptir. Arkadaşlarınızı bir düşünün; hayali uçuşlara sahip çevrenizde ki o ismi hemen buldunuz değil mi? Aman Münevver okuyanlara söyle sakın gülmesinler. Hayatlarında Ziya olanlar, onlara sahip çıkmalı. Çünkü Ziyalar çok azaldı.
         Hayal kuramamak günümüz hastalığıymış. Hastalığımı yeni öğrendim. Geçmiş olsun bana dedim ama hastalığımın ruhumda ikame etmesini kabul etmiyorum. Artık iyileşme vaktidir diye kendi kendime pratikte olmayacak teorik şeyler planlıyorum. Anladım ki Ziyalar hep hayal kuruyor gerçek olmayacağını bilse bile dile getiriyor. Tek eksiği eğitim. Eğer iyi bir eğitimci arayışına girseydi, çok kitap okusaydı, müzikle demlenseydi, çocukları sevip büyüklerini anlam bulmak için dinleseydi, müze gezseydi, sergilerde ağzını ayırsaydı, başarılı insanları örnek alsaydı gibi benim vizyonum ile sıkıştırılmış cümleme uysaydı şu an o bir sanatçıydı.
        Ziya olalım demiyorum hele hele neden sanatçı değiliz diye sorgulamıyorum ama hayatımıza ziyade olsun diye bir kadeh kaldırmayalım diyorum. Şimdi ki aklım olsaydı özellikle lisede bu benim ne işime yarayacak dediğim türlü dersin türlü bilgilerini dersi geçmek için değil kendimi ehlileştirmek için öğrenirdim. Geç mi kaldık? Hayır Münü, bu soruyu kabul dahi etmiyorum. Hadi bir yerinden tutalım hayatımızın. Ertelemeyelim. Ehlileştirilmiş Ziya olmak çok zor olmasa gerek. En azından böyle umut ediyorum.
 - Atıp tutalım, biraz da sallayalım mı Ziya? :) pardon Münü?
 -  Bana uyar. O Vakit Şener Şen ustamıza da bir selam gönderelim mi Feriperi?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

yunus balıgı silüetindeki bulut

bir gün asklar biter :)

dermanı yoktur bilirim*